Italië

Gepubliceerd op 7 juli 2020 om 13:02

Bij deze wil ik even plaatsen hoe en waar wij zoal geweest zijn ,ons doel was Italië.

Nu ,degene wat deze reis ook zouden willen doen ,het is best mogelijk om er meerdere dagen dan ons over te doen .

Helaas waren wij een beetje beperkt in tijd ,toch is het meer dan de moeite waard geweest . Sommige plaatsen heb ik ook jammer genoeg niet alle informatie meer van (beetje teveel papier weggegooid)

Dag 1;

In de late namiddag vertrokken vanuit Overpelt richting Heidelberg in Duitsland .

Daar hebben we overnacht in Wohnmobilstellpltz Heidelberger strasse 56 in 68526 Landenburg .

Kostprijs was 10€ voor 24u ,stroom apart te betalen aan de verdeeldoos. voor de rest waren er de gebruikelijke voorzieningen en netjes was het .

S 'morgens vroeg uit de veren en zijn we het stadje Heidelberg gaan bezoeken .

Parkeerplaats vonden we niet direct , maar gevonden in de obere neckerstrabe 31-33 te 69117 Heidelberg . deze was best duur 3€ /uur maar bij gebrek aan een andere toch genomen . Stadje was leuk om te wandelen .

In de loop van de namiddag vertrokken richting Innsbruck.

Dag 2;

Op aanraden van een kennis overnacht op,camping Kraenebitterhof.

Kraenebitter alee 216 te 6020 Insbruck.

Juiste prijs weet ik niet meer maar was meer dan 30€.

Waren wel vriendelijk en proper maar als je broodjes wil s 'morgens moet je deze de dag ervoor bestellen (wat ik niet wist)

Dag 3;

Al vroeg in de morgen stonden onze neuzen al richting Italië.

Via de Brennerpas richting Bolzano in Italië  ,daar aangekomen aan de klim begonnen naar de Dolomieten in .

We hebben daar diverse passen gedaan ,dolomieten route,carrezapas,sellapas,pardoipas,gardena vallei ,ss243/244/48/242/12

Kort gezegd we hebben de bergen van alle kanten doorkruist ,ook nog tijdens dag 4

Gelapen hebben we in een Cp Selva Grodnerjoch ,koste ons 5€ maar het uitzicht was niet te betalen zo mooi  ,mooie parking bij een hotel op zeer grote hoogte .

Je kon daar ook iets eten ,wat niet slecht was . Velen vertrokken vandaar nog verder om of te wandelen of om te klimmen .

Dag 4;

Na een heerlijke nachtrust (koelde wel goed af op die hoogte) vertrokken we richting Cortina'd' Ampezzo .

Stilaan terug naar de vlakte .

Onze trip liep nu richting Venetië, onderweg zijn we wel nog gestopt en ook hebben we onze tijd genomen om van het landschap te genieten .

Eerste grote stop was in Belluno . Daar hebben we de kathedraal en pleinen bezocht ,gewandeld en een terrasje gedaan (waarbij we de plaatselijke bevolking wat geobserveerd hebben )

Vervolgens zijn we gestopt in Maser , daar zijn we gestopt aan de opmerkelijke villa Barbaro met haar 16de eeuwse fresco's.

Laat zijn we dan ook in Venetië  aangekomen . We hebben dan overnacht op de parking Piazza Tranchetto wat dan wel weer 21€ per 12u kost . we zijn wel eens alles rondom gaan bekijken .

Dag 5;

Morgens vroeg uit de veren om niet nog eens 21€ te moeten betalen en ja we stonden te popelen om de dag te beginnen . Het was snel opstaan en zodra we op de camping zouden staan ,zouden we douchen enz....

Camping werd Camping Fusina . daar aangekomen moschten we nog niet (wegens te vroeg 7u ) op het terrein .Maar de vriendelijke bewaker zei dat we ons mochten gaan douchen ( zou er dan toch een geurtje aan ons gehangen hebben nu ik zo denk ?) wc gaan ,plaats kiezen en alles bekijken .

dat deden we met plezier en vonden een zeer mooi plaatsje aan het water met op de achtergrond Venetië .

Ieder uur vertrok er om de hoek een boot wat 14€pp koste en keert terug op het half uur .

De camping zelf koste ons 35€/nacht .

Vroeg waren we al in het oude centrum waar we ons tot in de avond hebben bezig gehouden met wandelen ,bezoeken ,terrasje doen .... wat wel de moeite om te doen .

Dag 6;

Romantiek ,na onze toch al mooie romantische dagen reden we richting Verona ,de stad van Romeo en Julia .

Onderweg hebben we nog een bezoek gebracht aan Pedova . daar hebben we ook genoten van de toch wel mooie pleinen in de stad . Piazza delle Erbe , Piazza dei Frutti en de als je kan neem dan zeker een kijkje in het Basilica del Santo ,een mooi maar druk bezocht bedevaartsoord .

Onze camper stond kort aan het station ,een andere plaats vond ik niet zo direct. koste 5€voor 3uren .

Maar Verona riep ons en zo belanden we in Area sosta camper porta palio , Via Gianattilio dalla Bona, 8, 37138 Verona VR, Italië.

10€/24u . Afgeschermd met draad ,schaduwkant en zeer kort bij het centrum.

Aan de slagboom kan je in een automaat een klein stadsplannetje met wandelroute's kopen voor 2€ .

Nadat we  geïnstalleerd  waren zijn we buiten de CP gegaan ,te voet Links ,kruispunt weer links en dan een goede 100m aan de linkerkant gaan eten in de daar gelegen pizza zaak . Redelijk van prijs ,zeer vriendelijk en gratis Wi-Fi . Na het karafje wijn zijn we , nee niet onder de wol gekropen want daar was het te warm voor maar toch gaan slapen .

De bakker vond ik CP rechts ,rechtdoor (naar centrum) 200m aan de linker kant (wel na 9u gaan )

Dag7;

Verona bezocht ,eerst de opera (van Aida) die doorgaat in de arena geboekt .Er zijn diverse prijsklassen .

De bovenste rijen zit je op steen ,dus aan te raden een zitkussen mee te nemen , ook zeer druk dus tijdig vertrekken als U daar zou boeken .

We zijn dan met de hulp van dat plannetje de wandelingen gaan doen . een zeer mooie stad ook met tal van bezienswaardigheden. google daar thuis op voor jullie gaan dan vind je al een schat aan informatie ,wat het makkelijker maakt tijdens het wandelen .

We hebben ons nog moeten haasten om om 21u (fris) in de arena te zijn . Om 1u s'nachts was de voorstelling gedaan ,een zeer mooie belevenis die we rijker zijn , en nee ben zeker geen opera liefhebber maar zoiets kan je niet langs je laten liggen vinden we .

Dag 8;

Rustig en voldaan hebben we Romeo en Julia achter ons gelaten . We hebben wel een beetje met pech af te rekenen want ons pompje van het water doet het niet meer (nieuwe camper met kinderziektes zeker )

Maar ja we behelpen ons wel .Toch hebben we gekozen voor een camping . we zouden eens even rusten .

Via tal van binnenwegen zijn we terechtgekomen in Desenzano ,Strada Vicinale San Francesco 1.

Even de tijd genomen om de camper ook weer wat op orde te zetten want dat is ook iets dat af en toe moet gebeuren .

Dag 9;

Na die klusjes van gister nu eens echt begonnen aan een relax dag. In het Gardameer gaan zwemmen ,helaas allemaal dikke keien waar je door moet . Dus waterslofjes zijn geen overbodige luxe . En zwemmen ,tja een poging tot want was vrij ondiep daar .Maar al bij al best genoten van het water ,strand .Avonds stond  onze luifel stond op ,de bbq aan,kaarsjes op tafel  en 2 stralende gezichten ,dan weet je dat het goed zit .

Dag 10;

Na een stevig ontbijt met dank aan moeder de vrouw ,zijn we vertrokken richting Sirmione met onze minifietsen . Zeer mooi dorpje ,waar we toch de dag hebben kunnen volmaken . Op de camping aangekomen hebben we wederom genoten van een rustig moment .

Dag 11;

Na het vertrek van de camping ,toevallig moest de ene Belg plaats maken voor een andere Belg (sympathieke mensen ook  ) zijn we de SR249 gevolgd richting Trento .

De eerste stopplaats was Lazise . Klein maar toch verrassend mooi .

Pasta met zeevruchten gegeten in Gelateria Riviera . Heerlijk een goede bediening (niet duur).

Vervolgens zijn we het wijnmuseum in Bordelino gaan bezoeken . Mooi om eens te zien maar niet geproefd .

Onderweg naar Trento toch weer een ommetje gemaakt naar Falgaria via de 350. onderweg in de bergen een kraampje tegen gekomen waar we dan ook een kleine snelle hap hebben genomen .

Nu moesten we nog een plaatsje zoeken voor de nacht ,het enige wat we vonden was :Camping Punta Indiani

via di mezzo lago2  Valcanover 38057.

Nachts is er een stevig onweer geweest , verschillende plaatsen op het terrein zaten zonder stroom .

Dag 12;

Na het onweer kregen we zware regenval ,mmm wat zouden we doen ,rondje rijden en dan ?

Bodensee in Duitsland ? Salzburg in Oostenrijk of.....

onze gsp stond nog steeds ingesteld geen tolwegen en geen snelwegen .

Van Valcanover ging het richting Bolzano dan de ss38-ss40genomen in Oostenrijk de 180 en in Flieb eraf tot in Imst,de 189 op -179Garmisch 187 dan de b2.

Aan de Ammersee hebben we de linkse kant genomen tot Utting .

Van daaruit naar Landsberg Stadtwerke ,Ephenhouser Strabe 12 in Landsberg am Leck .

Het is een CP ,grote parking waar je 7€ betaald voor 24u . Stroom 1€/6u water lozen en nemen .

We zijn dan gaan eten bij Pizzeria Jesolo Ristor ,Schuilgasse 296c .

Het dorpje is klein maar best gezellig en zeker een bezoekje waard .

Dag 13;

Vroeg uit de veren en om 8u vertrokken .wegens de zware regenval hadden we besloten om huiswaarts te keren . Na wat tussenstops ,beentje strekken ,gezicht strijken ,de innerlijke mens versterken en de P stops zijn we rond 16u aangekomen bij mijn ouderlijk huis in Maasmechelen . Daar de nacht doorgebracht  , en  ja niet in de camper .

Dag 14;

Een nieuwe uitdaging stond ons te wachten , iets vroeger dan gepland waren we terug .

Maar we hadden voor het vertrek aan onze kleindochter van 5jaar beloofd dat we met haar ook een paar dagen zouden ver weg gaan .

Zo gezegd zo gedaan waren we morgens terug in Overpelt om haar op te pikken .

Het werd de Belgische kust , De panne, Oostduinkerke ,Nieuwpoort , Oostende  en Blankenberge werd het voor de kust ,afgezakt naar de Lilse bergen ,Horst bij Venlo in Nederland en als eindpunt Overpelt .

Dag

Heel deze reis die wij gedaan hebben kan je op eigen tempo doen ,sneller of langer ,is puur afhankelijk van hoe het met Uw verlofdagen gesteld is .

Let ook altijd op ,het meeste wat U bezoekt hangt een prijskaartje aan , de simpelste kerk vraagt al snel 3€ .

Ik wil maar zeggen net als het verlof bepaalt U zelf wat U uitgeeft aan inkoms en vertier .

Voor de rest kan ik enkel zeggen , het was FANTASTSCH een aanrader