Frankrijk Castellane 2017

wyckmans frederic

Frankrijk Castellane 2017

Berichtdoor wyckmans frederic » november 19th, 2017, 9:39 pm

Onze reis naar Castellane en regio Omdat diverse mensen ons voor en tijdens de reis geholpen hebben met tips, wil ik hier een schets maken van waar we zoal geweest zijn (in grote lijnen ). Misschien help ik er zo anderen ook mee op een nieuw avontuur . Vetrek Overpelt namiddag richting Mont Blanc ,die ingeving kregen we voorbij Luxemburg . Eerst hebben we overnacht langs een rustige snelweg bij een tankstation . En jawel ons geen moment onveilig gevoeld daar . S morgens de reis hervat naar Chamonix ,camping Le Grand Champ. Mont Blanc naar Grenoble ,de route Napoleon. Overnacht in Dinge-Les-Bains aan het thermo bad op Cp plaats . Dinge-Les-Bain naar Castellane. Geparkeerd aan de rots waar de kapel op staat ,parking ,stad bezoek . Bezoek aan Residence Chalets Castellane ,voorheen camping (dik40j geleden) waar mijn echtgenoot als kind op vakantie ging . Iets gaan drinken en zeer goed gegeten in Restaurant Lac Du Castellion : Le Cheiron 85 les Roses 04120 Castellane uitbaters nederlandstalig. camper wel buiten het terrein laten staan ,maar zeer goede ontvangst en veel tips gekregen van hen . iets voor het terrein is een Cp plaats Castellane camping cars . in datzelfde restaurant kan men tot laat op de avond ook broodjes en stokbrood bestellen voor s’morgens . Daar hebben we ook gretig gebruik van gemaakt . Ter plaatse dorps bezoek, boeddhisten bezoek kan je doen , kapel op rots enz… Lac Du Caslillon , Grand Canyon du Verdon . Castellane naar Valberg , autoroute door mooie streek met op gegeven moment rode rotsen ,dat stuk in beide richtingen rijden is het mooiste . Cp plaats in Guillaumes geslapen , langs een beek en achter een brandweer kazerne . Guillaumes naar Entrevaux , Bezoek aan een mooi versterkt oud stadje ,best gezellig om door te wandelen . Als je erna van Touet Sur Var naar Beuil rijd kom je door de grote en kleine kloof . Van Entrevaux naar Valensole , overnacht in Municipal Les Lavendel Valensole . Lavendelmuseum Coustellet, oker rotsen en Mines de Bruoux in regio Roussilion (Sarl Arcamo 1434 Route de Croagnes 84400 Gargas. Doorgereden naar Fontaine de Vaucluse ,overnacht op parking voor het dorp en heerlijk romantisch gegeten aan het stromend water . Fontaine de Vaucluse naar Avignon , bezoek aan de stad via verschillende wandelroutes van op het VVV. Avignon naar La Grande Motte Cp Les Cigales , zon zee strand fietsen flamingo’s en vooral mooi weer en op de Cp plaats camperfriends ontmoet . Les Grande Motte naar Alluy Na iedere reis is er ook helaas een afsluiter,laatse nacht . Onze afsluiter was bij Maison Cavato,Lieu-dit La Creuzotte,dit ligt langs de D 978. Super ontvangst gehad bij Patrick & Veerle , je kan er ook warm eten ,ontbijten of broodjes bestellen mits je een seintje geeft en gebruik maken van het binnen zwembad en of iets drinken in een gezellige sfeer en dat hebben wij gedaan met bubbels . Smorgens stond Veerle op het afgesproken uur aan de camper met de broodjes en bij vertrek werden we uitgezwaaid voor een veilige goede terugreis . Na een 3000 Km zonder files binnendoor rijden staken we de grens van Luxemburg over . En jawel het zou België niet zijn ,maar geloof het of niet na een half uur rijden stonden we vast in de file .Was een dik uur vertraging op zaterdag . We hebben het ons niet aan ons hart laten komen want we hadden er weer een zeer geslaagde vakantie op zitten .

juanv

Re: Frankrijk Castellane 2017

Berichtdoor juanv » november 21st, 2017, 12:14 am

Lijkt mij een mooie route welke jullie reden.
Als je nog eens in Entreveaux komt, richting St Andre les Alpes enkele km langs die weg , ga je over het riviertje de Var en kan je recht afslaan naar een Intermarche, als je deze baan neemt en je slaat niet af naar de Intermarche kom je aan een camping Le Brec welke aan een meertje van de Var gelegen is.
Vorig jaar was deze door Engelsen uitgebaat.
Vanop deze camping kan je mooi te voet of met de fiets naar Entreveaux gaan.
In de andere richting, kan je in Puget Theniers ook over de Var omhoog de bergen in naar Roquesteron, klein baantje , maar geen probleem met camper van 7.45 m even buiten Roquesteron is er ook een kleine camping.
Van uit Roquesteron zou ik met dergelijke grote van camper de weg naar Aiglun & Le Mas niet nemen ( smalle kloof rechts rotsen, links muurtjes dan tunnel, brug ,tunnel) allemaal smal en niet zo hoog (als je BVB een camperbus hebt kan je er wel aan de Pont D'Aiglun zwemmen in het kristal heldere water van het beekje), maar via Ascrots, of via Bouyon of via Gillete kan je wel heel goed naar St Martin Du Var.
Op bepaalde punten kan je hier makkelijk foto's nemen en ze laten doorgaan alsof ze in Griekenland zijn genomen, prachtig en quasi nul toerisme.
Dit zijn voor mij Les Alpes Maritimes op hun mooiste !

wyckmans frederic

Re: Frankrijk Castellane 2017

Berichtdoor wyckmans frederic » november 25th, 2017, 10:00 pm

Ik moet eerlijk zeggen ,tot op de dag van vandaag geniet ik nog van deze reis

Terug naar “Verhalen”